Το παράνομο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ που μέχρι σήμερα, δυο μήνες μετά τις εκλογές, δεν έχει συγκροτηθεί σε σώμα και επιμένει να λειτουργεί στην αυθαιρεσία, όπως λειτούργησε και πέρυσι επί ένα χρόνο, τώρα βγάζει και απρόσωπες καταγγελίες. Καταγγελίες δηλαδή χωρίς υπογραφές Προέδρου και Γραμματέα -αφού δεν υπάρχουν-, επιθυμώντας να ελέγξει πράξεις και ενέργειες Προϊσταμένου οι οποίες δεν ξεφεύγουν από τα νόμιμα πλαίσια άσκησης του έργου του.
Προσπαθούν να εκφοβήσουν και να δημιουργήσουν μία εικόνα Προϊσταμένου «μπαμπούλα» των σχολείων και των εκπαιδευτικών, αλλά και να προκαλέσουν ρήξη στην αγαστή συνεργασία και στις άριστες σχέσεις Προϊσταμένου και Σχολικών Συμβούλων. Τη στιγμή μάλιστα που η μέχρι τώρα συνεργασία μας με τις κοινές επισκέψεις στα σχολεία και τις συζητήσεις που ακολούθησαν αποδείχθηκε ωφέλιμη για την παιδεία.
Δεν καταλαβαίνουν ότι με αυτές τις καταγγελίες εντυπώσεων στην πραγματικότητα προβάλλουν το έργο του Προϊσταμένου, αναδεικνύουν τις προσπάθειές του να σταθεί κοντά στον εκπαιδευτικό, στο Σύλλογο καθηγητών και στη Διεύθυνση του σχολείου. Ποτέ δεν παρουσιάστηκε ως διοικητικός προϊστάμενος για να ελέγξει, αλλά ως συνάδελφος και συνεργάτης για να καθοδηγήσει. Γι' αυτό άλλωστε δεν ξεκίνησε και καμιά ΕΔΕ. Φωνάζουν οι παράνομοι για να τρομάξουν τους εργατικούς και νοικοκύρηδες.
Πού ακούστηκε ο Προϊστάμενος να μη μπορεί ελεύθερα να συζητά με τους εκπαιδευτικούς των σχολείων αρμοδιότητάς του; Ας διαβάσουν την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ΦΕΚ 1340/16-10-02 (Φ353.1/324/105657/Δ1) όπου στο άρθρο 24 και 37 ορίζει την παρουσία του Προϊσταμένου στις συγκεντρώσεις αυτές. Από την άλλη πλευρά, ποιος νόμος δικαιολογεί την παρουσία μη εκλεγμένων, άσχετων ως προς το σύλλογο κάποιου σχολείου εκπαιδευτικών;
Για ποιο δήθεν μαζικό κίνημα μιλάτε, όταν εξαιρείτε από τον συνδικαλισμό εκπαιδευτικούς ετών, Διευθυντές και Προϊσταμένους που τους ορίζει ο νόμος, οι οποίοι μάλιστα αγωνίζονται και για τα δικά τους αιτήματα; Γιατί κάποιοι δεν τους θέλουν συνοδοιπόρους και συναγωνιστές, αλλά αντίθετους και απέναντί τους; Μήπως επειδή δεν ταυτίζονται στις ιδεολογικές τους τοποθετήσεις; Ποιος θα διεκδικήσει καλύτερα τα αιτήματα μου και θα παλέψει για τα κεκτημένα μου; Η εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών για τους συνδικαλιστές και το κίνημα αποδεικνύεται από την απαξιωτική συμμετοχή τους στις Γενικές Συνελεύσεις, όπου συγκεντρώνονται 150 εκπαιδευτικοί, με άδεια μάλιστα του Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Η μέχρι τώρα θητεία μου στο χώρο της εκπαίδευσης εκτιμήθηκε και τιμήθηκε από υγειά σκεπτόμενους ανθρώπους και εκπαιδευτικούς. Οι συνάδελφοι πλαισίωσαν με αγάπη τις πρωτοβουλίες και τις ενέργειές μου:
- για τις επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών μέσω Ευρωπαϊκών προγραμμάτων που το Γραφείο του οποίου προΐσταμαι οργάνωσε σε συνεργασία με άλλα ευρωπαϊκά κράτη όπως η Γερμανία, η Δανία, η Ολλανδία κ.ά.,
- για τις επιμορφώσεις και επισκέψεις εκπαιδευτικών σε ομίλους όπως της Peugeot και της Mercedes,
- για τις μελέτες των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων, όπως της Φιλανδίας,
- για τις ημερίδες με θέματα εκπαιδευτικά, παιδαγωγικά, ψυχολογικά,
- για Ευρωπαϊκές δράσεις και τα καλέσματα εκπροσώπων από 12 ευρωπαϊκές χώρες και από τον Οργανισμό Επαγγελματικής Κατάρτισης της Φιλανδίας (OPEKO), με συγκινητική συμμετοχή των συναδέλφων σε κατάμεστες αίθουσες,
- για τις συναντήσεις με τους συλλόγους καθηγητών οι οποίες απέβησαν καρποφόρες και για τις οποίες οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί με ευχαρίστησαν μένοντας ικανοποιημένοι,
- για τις βραβεύσεις μαθητών που εισήχθησαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,
- για τις τιμητικές εκδηλώσεις αφυπηρετησάντων εκπαιδευτικών, τους οποίους οι κύριοι «συνδικαλιστάδες» ξέχασαν. Αλήθεια, τι κάνουν άραγε τα χρήματα μας από τις συνδρομές που μαζεύουν; Αποδεικνύεται ότι είναι εμπαθείς και ανίκανοι ν' αγωνιστούν για τις ανάγκες των συναδέλφων εκπαιδευτικών.
Πού είναι το διεκδικητικό τους πλαίσιο; Πού είναι η φωνή διαμαρτυρίας τους για τη συνεχή αφαίμαξη των χρημάτων των καθηγητών από τη διακοπή των συμβάσεων των οδοντιάτρων, φαρμακοποιών, γιατρών; Που είναι οι παραστάσεις τους για τα λειτουργικά κενά που συνεχίζουν να υφίστανται;
Ο αγώνας μου και η αγάπη μου για την παιδεία είναι γνωστός στους εκπαιδευτικούς με προσωπικό κόστος. Η αγάπη των συναδέλφων στο πρόσωπό μου εκφράζεται καθημερινά, αλλά ιδιαίτερα εκφράστηκε μέσα από τις συνδικαλιστικές διαδικασίες με την ψήφο τους για τους αιρετούς και για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά, όπου με τις 259 ψήφους στη ΝΑΔΗΚΕ την ανέδειξαν ως μια ισχυρή δύναμη και της έδωσαν έδρα στην ΕΛΜΕ. Εμένα δε, με τίμησαν ως πρώτο πλειοψηφήσαντα στο συνδυασμό, γεγονός που αποτελεί έκφραση συμπαράστασης στον αγώνα μου και εντολή για συνέχιση των αγωνιστικών προσπαθειών μου για την αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και της εκπαίδευσης γενικότερα.
Τελικά αποδεικνύεται ότι η σιωπή δεν είναι χρυσός. Δεν πρόκειται να καμφθώ με τις ενέργειες μερικών «κουλτουριάρηδων» συνδικαλιστών. Οι αναφορές τους και οι κατηγορίες τους δεν με πτοούν, ενώ η αγάπη των συναδέλφων με δυναμώνει. Θα αγωνιστώ, δεν θα σιωπήσω, για να ξεμπροστιάσω αυτούς που καπηλεύονται τον συνδικαλισμό. Οι εκπαιδευτικοί θέλουν καθαρό λόγο και κοινή λογική. Ας έχουν υπόψη τους ότι η αντίληψη που πρυτανεύει στις ενέργειές τους: «όποιος δεν είναι μαζί μας, είναι απέναντί μας», είναι λανθασμένη και δε με βρίσκει σύμφωνο.
ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΚΑΛΩ να καθίσουμε και να συζητήσουμε, ώστε μέσα από τις αντίθετες απόψεις να συνθέσουμε ένα καλό κοινό αποτέλεσμα για το καλό των εκπαιδευτικών, των μαθητών, της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και γενικότερα της ελληνικής κοινωνίας για την κατάντια της οποίας φέρουμε μεγάλη ευθύνη.
Πάντα στη διάθεσή τους,
Ο Προϊστάμενος του Γραφείου Ε.Ε.
Παπαγγέλου Χρήστος
|